Welcome to my world. Be nice here. Thank you. +Follow | Dashboard
\Purplelicious-World/
Aenn_Yehenn
two thousand fifteen
Thursday 23 April 2015 | 10:24 | 0 Comment[s]

Assalamualaikum :)

weheee, lama betul sudaa inda update ni blog kan ?? hahaha. ni kes sibuk memanjang sampai tiada masa mau buka blog. okay lahhh, marii laa kita update ni blog yang suda lama b'sarang ni kehh ?? mari kita share story yang adaa. bhahaha :P


okayy, first marii saya belanja selpie dulu keh. hihi, gambar untuk tahun 2015 dan gambar waktu umur 19 tahun. still young baa kann ?? hahaha. wuhuuu, indaa sangka 19 tahun sudaa saya kann, alhamdulilah masih diberi peluang untuk bernafas dan menikmati keindahan alam sehingga hari ini.

this year so many things happen in my life(sorry broken english, bhahaha) first is saya berjaya habiskan study untuk pra diploma di uitm kampus tawau. alhamdulilahh dapat habiskan dengan jayanya dan tanpa sebarang masalah. walaupun hanya pra diploma saya tetap bangga kehh, itu adalah langkah pertama saya masuk ke alam universiti. sekarang tengah tunggu result untuk sambung diploma nanti. hopefully result saya okay dan dapat sambung diploma keh, aminn. please pray for me :) i really want to continue my study in diploma and degree. also master and phd, in shaa Allah. actually bukan mudah untuk sambung belajar dalam masa sekarang ni, almaklumlah banyak saingan. so, bersyukur lah siapa yang dapat sambung universiti tu kehh. please study bagus-bagus dan buat yang terbaik :) paitingg ! ewahh, sempat lagi bagi kata-kata semangat, hihi :)

okay, tersangat banyak laa pengalaman yang saya dapat sepanjang jadi student universiti nih. it's really different with school. maybe kehidupan universiti lagi best dari sekolah sebab masa inda padat sangat, maybe laa. mungkin lebih banyak masa free mau buat revision. cewahhh, sedar pulak pasal kepentingan masa ekk, waktu sekolah dulu tak pulak, hahaha. masuk universiti ni sebenarnya lebih mengajar saya untuk menjadi matang dan mengenali tentang dunia luar. almaklum lahh dulu kann tinggal asrama, tak kenal sangat dengan dunia luar lagi. masa first day masuk uitm memang saya kekejutan budaya jugak laa, sebab jumpa banyak orang yang berlainan bangsa, agama. yalaa, dulu kann sekolah agama, mana pernah satu sekolah dengan orang berlainan agama, yaa dok?hahaha.

actually masa mula-mula masuk saya rasa inda laa best sangat, yalaa belum banyak kawan kan, lagi-lagi kampus jauh gila dari hometown, homesick jo! hahaha. anak manja kann memang gitu tuh :P tapi dalam masa 2 minggu disitu terasa lah sudaa bestnya kehidupan universiti nih, tambah lagi banyak kawan baru. masa mula-mula tu kenal roommate ja, tu yang rasa inda best sebab baru kenal satu orang jaa, lagi-lagi belum rapat dengan roommate masa tuh. sekarang ni rapat sudah laaa, terlebih rapat lagi. hahaha. alhamdulilah dapat roommate yang memahami walaupun berlainan agama. berlainan agama tidak menjadikan masalah untuk kami tinggal sebilik. best sebab memahami antara satu sama lain. masuk universiti jugakk membuatkan saya lebih rajin mau study. sebab ? sebab mau berjaya laa, mau apa lagii. hahaha. siapa yang ndamau berjaya kan, sudah susah payah masuk universiti indakan mau main-main lagi study. diri ni terasa lebih semangat mau study sebab mau capai cita-cita. okay, di uitm nihh kami ada 4 group ja, almaklumlahh student skit, jadi group pun skit laa. group ni kira macam kelas laa. kami ada grup w, x, y and z. saya tergolong dalam group w. group kami ni ada dalam 35 student. i really love this group sebab semua student dia sporting gilaa. lecture pun memang best-best. alhamdulilah dapat kelas yang best dan lecture yang best jugak. sebab tu laa rasa semangat mau study. terdorong dengan keadaan sekeliling.


haaa, ini laa orang-orang group saya. meriah kan? hihi, bukan group w namanya kalau inda meriah :)


yang ini pulak jejaka jejaka tampan group w. walaupun sikit kelas tetap bising dengan suara dorang :)
- alvin, irwin, dylan, el, joshua, ahchong, elan, effi, nash -
- miss putri - 


haaa, yang ini sumandak group w. comel-comel kann? bahahaha. siblings sy dlm group :)
- kak bella, kak fera, daya, ayang, arny, memey, baby, fizah, dell, diana, marreys, agus, monica, aicek, suzaini, yehen, haziqah, tyta, cierra, miss putri, asfazera, flen, ella, ryeca, jandiey, epiey

actually i really miss my group. walaupun sekejap jaa dapat study sama-sama banyak kenangan yang t'cipta. really love them sebab semua pun sporting dan yang paling penting gilaa selfie. hahahahaha. memang semua berebut kalau mau selfie. semua pun hantu selfie group ni :) hopefully kita semua sama sama dapat sambung diploma kehh. aminnn. kita semua sudah berusaha sebaik mungkin untuk dapat result yang gempak kan, i know group w semua boleh, saya indakan pernah lupa kenangan yang adaa dalam kelas tuhh. paling di ingat setiap perkara yang jadi dalam kelas tuh. akan di ingat moment moment waktu kita buat presentation, role play and banyak lagi. akan di ingat mcm mana gaya kita semua apabila bercakap sorang di depan. dalam kampus ni jugak laa yang mengajar saya untuk memberanikan diri bercakap alone di depan orang ramai. walaupun nebess saya tetap cuba untuk bercakap depan semua orang. it's training utk diploma nanti. harap diploma nanti akan jadi lebih bagus and berani bila buat presentation nanti. walaupun kita inda sempat buat majlis p'pisahan utk group kita sekurang kurangnya kita banyak selfie. hehe, banyakk jugak kenangan yang kita sudah buat kan. nanti kalau suda sambung diploma jangan pulak kamu sombong kehh, saya timbak kamu kalau sombong sama saya. hahahaha 

In Shaa Allah kita semua akan jadi student yang berjaya suatu hari nanti. paitingg group w, we can do it. masing masing pun ada cita cita dan impian sendiri kann. kita bolehhhh ! from this class i learn many good things. thank you very much because be my good classmate and always help me when have a problem especially in studies. hanya group kita yang dapat memahami antara satu sama lain dalam study. i really proud of it. saya belajar sungguh sungguh pun sebab dorongan dari kamu semua. a big thanks to group w. i love you all. hopefully diploma nanti dapat classmate macam kamu yang sporting gila, sentiasa happy dan meriahh. forget me not okay group w. please ingat muka budak yang paling bising nihh. bahahaha.  okayy, rasanyaa ini jaa yang saya dapat kongsi cerita pasal classmate saya. actually banyak lagi, tapi inda terungkap cerita yang selebihnya tu hahaha. tersangat lah banyak kenangan yang ada tuu, lain kali saya cerita lagi ekk. babaii :) always smile and have a nice day ^__^  

last picture depan uitm kampus tawau. really miss this place :)




-Memories- | -Future-